#Przejdź do treści strony
Pomoc w czytaniu:
Dom Pomocy Społecznej
Aktualności
 

W zdrowym ciele zdrowy duch

Darmowe siłownie pod chmurką znajdziemy w całym Sopocie. W parkach i na skwerkach skorzystamy z urządzeń, które pomogą nam zachować dobrą kondycję. Tym razem ćwiczenia na siłowni zewnętrznej, specjalnie dla seniorów poprowadziły fizjoterapeutki Domu Pomocy Społecznej w Sopocie.

– Zaczęłyśmy rozgrzewką – mówi Marta Sielawa, fizjoterapeutka DPS. – W tym celu wykorzystałam ćwiczenia które rozruszały nadgarstki, łokcie, biodra i kręgosłup. Do treningu wykorzystałyśmy sprzęty siłowni zewnętrznej tj: orbitrek, rowerek, wahadło, twister, wioślarz, wyciąg górny i dolny, poręcze do rozciągania i koła Tai Chi.

Uczestnicy ćwiczyli na poszczególnych urządzeniach rotacyjnie, zmieniając się po każdej serii.

– Orbitrek posłużył nam do wzmacniania kończyn górnych i dolnych – mówi Karolina Bieszk, fizjoterapeutka DPS. – Poprzez naprzemienne ruchy rąk i nóg angażujemy mięśnie pośladkowe, czy czworogłowe uda. Na rowerku wzmacniamy głównie brzuch i kręgosłup oraz siłę mięśniową kończyn dolnych. Wahadło posłużyło nam do wzmocnienia oraz stabilizacji stawów biodrowych.

Kolejnym urządzeniem wykorzystanym w ćwiczeniach na siłowni zewnętrznej był twister.

Służy on wzmacnianiu mięśni brzucha i sprzyja szczupłej talii  – twierdzi Sielawa. – Ogólną wydolność organizmu poprawia urządzenie o nazwie wioślarz. Poprzez zaangażowanie mięśni całego ciała  poprawiamy wydolność oddechowo-krążeniową. Dla seniorów polecamy także ćwiczenia na wyciągu górnym i dolnym. Wzmacniamy w ten sposób mięśnie klatki piersiowej.

Na poręczach do rozciągania seniorzy pracowali nad koordynację ruchową.

– Ciekawym urządzeniem jest koło Tai Chi – twierdzi Bieszk. – Ułatwia ono zachowanie ruchomości w stawach barkowych, łokciowych i nadgarstkowych.

Wszystkie ćwiczenia wykonane na siłowni zewnętrznej przeciwdziałają obniżaniu sprawności fizycznej osób starszych bądź utrzymują ją na stałym poziomie.

– Poprawiają koordynację ruchową, wspomagają procesy rehabilitacyjne ale także aktywizują towarzysko – twierdzą fizjoterapeutki. – Ale przede wszystkim siłownie zewnętrzne zapewniają odpowiedni sprzęt pozwalający na ćwiczenia bez nadmiernego obciążenia. Bezpieczeństwo jest najważniejsze, dlatego zanim zaczniemy ćwiczyć przeczytajmy instrukcję obsługi dostępną na siłowni i używajmy urządzeń zgodnie z wytycznymi.

W zdrowym ciele zdrowy duch
W zdrowym ciele zdrowy duch
W zdrowym ciele zdrowy duch
W zdrowym ciele zdrowy duch
W zdrowym ciele zdrowy duch
W zdrowym ciele zdrowy duch
W zdrowym ciele zdrowy duch
W zdrowym ciele zdrowy duch
W zdrowym ciele zdrowy duch